Home Artikelen 20 Rep Squat Routine

20 Rep Squat Routine

1 minuten leestijd
0
0

De 20 Rep squat routine is één van de oudere trainingsprogramma, nog van ver voor de tijd van het internet. Bij de 20 Rep squat routine wordt het onderlichaam twee keer per week getraind. Eén van de trainingen is de 20 rep squat routine en de andere training bestaat uit andere oefeningen zoals leg press, lunges en meer. De 20 Rep routine heeft de naam gekregen doordat er 20 herhalingen gedaan worden.

20 reps

Er wordt een gewicht gebruikt waar ongeveer 12 herhalingen met moeite mee gedaan kunnen worden. Met dit gewicht worden vervolgens de 20 herhalingen gedaan. Het is een uitdaging om de 20 herhalingen te volbrengen. De eerste herhalingen zijn zwaar maar naarmate 10 herhalingen gedaan zijn wordt het nog veel zwaarder. Het gevolg is dat er nog maar één herhaling per keer gedaan kan worden. Als de 20 herhalingen gedaan zijn is het doel bereikt. De volgende training wordt er 2,5 kg toegevoegd aan het totale gewicht. Blijf dit proces herhalen tot je geen 20 herhalingen meer kunt volbrengen.

Voor wie is het bedoeld?

De routine is erg zwaar en niet bedoeld voor beginners. De squat is een zware compound oefening waarbij techniek een grote rol speelt. Pas na enkele jaren ervaring met de squat kan de routine gedaan worden. Doordat het aantal herhalingen hoog is terwijl er een zwaar gewicht gebruikt wordt is het verstandig om te letten op de veiligheid.

20 Rep Squat Routine
Beoordeel

Whey eiwitten

Het maakt niet uit of je cardio doet, krachttraining of een andere vorm van lichaamsbeweging. Het lichaam heeft eiwitten nodig om te herstellen. Om sneller te herstellen en de spieren de voeding te geven die het nodig heeft zijn whey eiwitten de beste keuze. Er zijn op dit moment hoge tijdelijke kortingen bij Bodylab. Je kunt deze aanbiedingen via de onderstaande link bekijken:

Bodylab aanbiedingen
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

De pomp: wat is het en wat zijn de voordelen?

Aan het eind van een training of meteen na een training zien de spieren er voller uit. Dit…