Home Artikelen Bulgarian training

Bulgarian training

1 minuten leestijd
0
0

De Bulgaarse manier van trainen bestaat uit een intensief programma. Bulgaarse atleten trainen meerdere keren per dag, van 4 tot 6 keer per dag. Om dit programma te kunnen volgen is veel tijd nodig aangezien de atleet er bijna fulltime mee bezig is.Dit is ook de reden waarom het onder recreatieve sporters niet gebruikt wordt. Er is niet veel variatie in de oefeningen en de intensiteit is bijna altijd hoog. De oefeningen die gedaan worden bestaan uit de clean and jerk, snatch, squat, variaties op deze oefeningen en daarnaast nog enkele pull oefeningen. Dit is een voorbeeld van het Bulgaarse trainingsprogramma als voorbereiding van het Nationale gewichtheffen team voor de Olympische Spelen van 1980.

Maandag, woensdag en vrijdag

  • 09:00-10:00: Snatch
  • 10:30-11:30: Clean and Jerk
  • 11:30-12:30: Clean pulls
  • 17:00-18:00: Clean and Jerk
  • 18:30-19:30: Snatch
  • 19:30-20:00: Front Squat
  • 20:00-20:30: Snatch Pulls

Dinsdag, donderdag en zaterdag

  • 09:00-10:00: Hang snatch
  • 10:30-11:30: Partial Jerks
  • 11:30-12:00: Back Squat
  • 12:00-12:30: Power Clean
  • 12:30-13:30: Snatch en Clean Pulls

Keto: de revolutie

Het maakt niet uit of je cardio doet, krachttraining of een andere vorm van lichaamsbeweging; als je wilt afvallen dan is ook je voeding van belang. En het ketodieet is volgens velen dé manier om dit te doen. Het programma 'De Keto Revolutie' helpt je stap-voor-stap, om voorgoed gedag te zeggen tegen de kilo's. Je kunt dit programma via de onderstaande link bekijken:

Bekijk de Keto Revolutie
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

De pomp: wat is het en wat zijn de voordelen?

Aan het eind van een training of meteen na een training zien de spieren er voller uit. Dit…