Home Artikelen German Volume Training

German Volume Training

1 minuten leestijd
0
0

German Volume Training

German Volume Training wordt onder powerlifters ook wel de Ten Sets Method genoemd. Het trainingsprogramma komt van oorsprong uit Duitsland en werd populair gemaakt door Rolf Feser. Dit was de Nationale Gewichtheffen coach. German Volume Training werd gebruikt om de gewichtheffers in de off-season periode spiermassa aan te laten komen.

Training

Het doel van German Volume Training is om 10 sets van een oefening te doen met 10 herhalingen. Er wordt steeds hetzelfde gewicht gebruikt bij de oefening. Dit kan niet gedaan worden met een zwaar gewicht dat dicht bij de 1 RM ligt. Over het algemeen wordt 50% tot %60 van de 1 RM gebruikt bij German Volume Training. Er wordt een dagboek bijgehouden waarom het exacte aantal sets, herhalingen en rust wordt bijgehouden.

Voorbeeld split German Volume Training
Dag 1: Borst en Rug
Dag 2: Benen en Buik
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders en Armen
Dag 5: Rust

De Afslank Receptenbijbel

Het maakt niet uit of je cardio doet, krachttraining of een andere vorm van lichaamsbeweging; als je wilt afvallen dan is ook je voeding van belang. En de Afslank Receptenbijbel is volgens velen enorm handig om dat in orde te krijgen. Het uitgebreide boek helpt je stap-voor-stap, om voorgoed gedag te zeggen tegen de kilo's. Je kunt dit programma via de onderstaande link bekijken:

Bekijk de Afslank Receptenbijbel
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Groeit de spiermassa niet? Stop met deze 5 beginnersfouten

Hoeveel mensen ken je die al jaren trainen maar waarvan dit niet te zien is aan het lichaa…