Home Artikelen Juggernaut Method

Juggernaut Method

1 minuten leestijd
0
0

De Juggernaut Method is ontwikkeld door Chad Wesley Smith, een voormalig kogelstoten recordhouder. Bij deze sport is veel kracht nodig bij het gooien. Veel van de methodes die gebruikt worden in dit trainingsprogramma zijn ervoor bedoeld om samen te gebruiken met het trainen voor een sport. Doordat er ook wedstrijden zijn worden de zwaar belastende oefeningen niet gedaan in het programma. Het is niet speciaal gericht op powerlifters maar voor verschillende soorten atleten. Voor powerlifters is dit echter niet het geval waardoor bepaalde onderdelen niet gedaan hoeven te worden.

Trainingen

De Juggernaut Method bestaat uit een cycle van 16 weken. Deze 16 weken worden opgedeeld in 4 fasen. Er is een 10 fase waarbij meer dan 10 herhalingen gedaan worden, een 8 fase, 5 fase en een 3 fase. Elke fase duurt 4 weken en bestaat uit verschillende microcycles.

  • Accumulation – hoog volume en lage intensiteit
  • Intensification – gemiddeld volume en hoge intensiteit
  • Realization – laag volume en hoge intensiteit
  • Deload – herstel

De microcycles vertegenwoordigen ieder een week. De accumulatie week is ervoor bedoeld om veel stress op het lichaam te plaatsen. In de intensificatie week kan het lichaam iets herstellen maar wordt het lichaam voorbereid voor de zware training in de realisatie week. De deload week is er voor bedoeld om het lichaam te laten herstellen van de zware trainingen en zich voor te bereiden op een nieuwe cycle. Er wordt bij de Juggernaut Method gewerkt met percentages van de 1 RM.

Juggernaut Method
Beoordeel

Whey eiwitten

Het maakt niet uit of je cardio doet, krachttraining of een andere vorm van lichaamsbeweging. Het lichaam heeft eiwitten nodig om te herstellen. Om sneller te herstellen en de spieren de voeding te geven die het nodig heeft zijn whey eiwitten de beste keuze. Er zijn op dit moment hoge tijdelijke kortingen bij Bodylab. Je kunt deze aanbiedingen via de onderstaande link bekijken:

Bodylab aanbiedingen
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

De pomp: wat is het en wat zijn de voordelen?

Aan het eind van een training of meteen na een training zien de spieren er voller uit. Dit…