Home Artikelen Voordelen van krachttraining voor vrouwen

Voordelen van krachttraining voor vrouwen

2 minuten leestijd
0
0

In de sportschool houden de meeste vrouwen zich bezig met cardio en maar weinig met krachttraining. Dat is jammer aangezien krachttraining verschillende voordelen heeft voor vrouwen. Het zijn niet alleen mannen die kunnen profiteren van de voordelen. Krachttraining wordt ook aangeraden voor vrouwen om de volgende redenen:

Voorkomen van osteoporose

Meer dan de helft van de vrouwen heeft last van osteoporose na de menupauze. De hormonen werken dan anders en dit leidt ertoe dat het lichaam de botmassa afbreekt. Met krachttraining kan de botmassa toenemen waardoor de botten sterker en dikker worden. De spieren die hechten aan botten worden getraind waardoor ook de botmassa toeneemt. Het risico op osteoporose kan daardoor voorkomen worden.

Lichaamsvet verminderen

Het is niet alleen cardio dat calorieën kan verbranden. Krachttraining kan dit ook maar dit gaat op een andere manier. Met cardio oefeningen verbrand je direct calorieën. Na het sporten houdt het verbranden van calorieën echter snel op. Met krachttraining werkt het anders. De spieren worden beschadigd door de krachttraining waardoor deze na de training moeten herstellen. Hier zijn meer calorieën voor nodig waardoor het metabolisme stijgt. Het hogere metabolisme kan tot 36 uur na een training aanhouden.

Strakker lichaam

Het is niet zo dat wanneer vrouwen met krachttraining beginnen dat ze ook grotere spieren krijgen. Het werkt niet hetzelfde als bij mannen. Vrouwen hebben andere hormonen dan mannen waardoor spiergroei veel minder snel gebeurt bij vrouwen. Mannen hebben hormonen zoals testosteron die ervoor zorgen dat de spieren sneller groeien. Door de krachttraining komt de bestaande spiermassa bij vrouwen er beter uit te zien. Het lichaam wordt strakker en de spiergroepen krijgen een betere definitie. Het is met krachttraining makkelijk om de nadruk op een bepaalde spiergroep te leggen.

De Afslank Receptenbijbel

Het maakt niet uit of je cardio doet, krachttraining of een andere vorm van lichaamsbeweging; als je wilt afvallen dan is ook je voeding van belang. En de Afslank Receptenbijbel is volgens velen enorm handig om dat in orde te krijgen. Het uitgebreide boek helpt je stap-voor-stap, om voorgoed gedag te zeggen tegen de kilo's. Je kunt dit programma via de onderstaande link bekijken:

Bekijk de Afslank Receptenbijbel
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Groeit de spiermassa niet? Stop met deze 5 beginnersfouten

Hoeveel mensen ken je die al jaren trainen maar waarvan dit niet te zien is aan het lichaa…