Home Artikelen Groeit de spiermassa niet? Stop met deze 5 beginnersfouten

Groeit de spiermassa niet? Stop met deze 5 beginnersfouten

3 minuten leestijd
0
0

Hoeveel mensen ken je die al jaren trainen maar waarvan dit niet te zien is aan het lichaam? Er zijn veel mensen die niet het uiterste uit de training halen. Er wordt niet getraind zoals het zou moeten. Dit zorgt ervoor dat de spiermassa niet veel groeit terwijl de persoon al jaren geregeld traint. Om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde fout maakt staan hier de 5 beginnersfouten vermeld. Door deze fouten niet te maken voorkom je dat je in dezelfde situatie terechtkomt.

Fout 1 – onderschatten van het belang van voeding

Er zijn veel sporters die consistent zijn met trainen maar toch niet groeien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de voeding onderschat wordt. Door niet de goede voeding te eten gaan de spieren niet groeien. Als je niet aankomt in gewicht dan eet je te weinig. Een gezond eetpatroon met voldoende eiwitten is nodig om de spieren te laten groeien.

Fout 2 – niet consistent trainen en eten

Om vooruitgang te blijven boeken is het nodig om consistent te trainen. Dit is één van de belangrijkste aspecten van training. Hetzelfde geldt voor voeding. Dit is niet altijd makkelijk. De sociale omgeving maakt het niet makkelijk om consistent te blijven. Iedereen die serieus met de sport bezig is krijgt ermee te maken. De beloning voor consistentie is dat de spieren blijven groeien.

Fout 3 – Te weinig compound oefeningen

Beginners hebben de neiging om zich te veel te richten op de specifieke oefeningen. Een voorbeeld hiervan is de biceps. Er worden veel isolatie oefeningen gedaan voor de biceps terwijl de compound oefeningen worden overgeslagen. Deze compound oefeningen, waarbij meerdere spiergroepen en gewichten worden gebruikt, hebben veel meer invloed op de groei van de spiermassa dan isolatie oefeningen. Er worden bij deze oefeningen veel meer spieren geactiveerd. De core van het lichaam wordt er ook meer bij betrokken.

Fout 4 – Slechte techniek en uitvoering

Door een slechte uitvoering kan er met meer gewicht worden getraind maar het vraagt minder van spieren die getraind worden. Dit zorgt ervoor dat de spieren niet de stimulatie krijgen zoals ze dat krijgen als de techniek goed is. De techniek heeft prioriteit boven het gewicht. Verlaag het gewicht om de techniek goed onder controle te krijgen zodat het risico op blessures kleiner wordt en de spieren meer stimulatie krijgen.

Fout 5 – overschatten van supplementen

Veel beginners raken onder de indruk van de marketing van supplementen. Er wordt gedacht dat deze supplementen nodig zijn om de spiermassa te laten groeien. De atleten die in de advertenties van de supplementen vermeld worden zien er allen gespierd uit met weinig vet. De beginners worden verleid om de supplementen te nemen terwijl ze zich eigenlijk beter op de voeding kunnen richten.

Groeit de spiermassa niet? Stop met deze 5 beginnersfouten
Beoordeel
Laad meer artikelen
Laad meer door Redactie
Laad meer in Artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

No pain, no gain: Is pijn echt nodig?

Het gezegde ‘no pain, no gain’ is onder alle krachtsporters bekend. Er is zelfs een film g…